Ticari İşletmelerin Hizmetlerine İlişkin Uyuşmazlıklar Nasıl Çözülür?

Ticari işletmelerle ilgili yaşanan uyuşmazlıkların ortadan kaldırılabilmesi için özellikle günümüzde çalışmalar avukatlar aracılığıyla takip edilebiliyor. Hizmet sağlayan ve alıcı arasında yaşanan bir uyuşmazlık olması halinde, alıcı tarafından olan kişinin bu durumu raporlarıyla birlikte mahkemeye sunması daha zor oluyor. Fakat avukat işin içerisine girdiği taktirde hem sivil olan kişiler için verilmeyen hizmet bilgilerine ulaşması mümkün oluyor hem de duruşmaları lehinize olacak şekilde sürdürmesi kolaylaşıyor.

Tüketici hakları hukuk bürosu sayesinde avukatınızla yüz yüze bir görüşme gerçekleştirebilir, sizin sahip olduğunuz hizmet süreciyle ilgili güncel belgeleri verebilirsiniz. Sonrasında ise avukatınız genel durumla ilgili bir inceleme yaptıktan sonra, ihtiyaç duyacağı raporlara ulaşacak ve ticari işletmeyle olan uyuşmazlığınızın giderilmesi için girişimlerde bulunacaktır. Ayıplı mal veya hizmet tahsis edilmesi durumunda şirket doğrudan suçlu olur fakat bunu kabul etmemesi halinde ise mutlaka hakem heyetlerine gidilmesi gerekir. Firmanın kusurlu olduğunu kabul etmiyor oluşu, ayıplı hizmet verdiğini değiştirmez fakat yine de günümüzde milyonlarca uyuşmazlık, bu noktada alıcının pes etmesi nedeniyle son buluyor.

Ticari İşletmelerin Hizmeti Ayıplıysa Ne Yapılır?

Firmanın satışlarına devam ettiği veya bir dönem sattıktan sonra ürünü kaldırdığı bilinen bir hizmet için mağdur olan alıcılar, avukatlar aracılığıyla başvuruda bulunabilir. Ticari işletmelerin hizmetlerinde ortaya çıkan problemler kendilerine belirtilmesi halinde, alınacak olan cevaplar kullanıcı hatası olacaktır. Bundan dolayı ürünü servise gönderebilir ve oradan da gelecek olan raporu, garanti belgesini, faturayı avukatınıza götürebilirsiniz.

Tüketici hakları avukatı iletişim sonrasında sizi ofisine çağıracak ve süreci detaylı olarak incelemek için randevu verecektir.  Avukatınız özellikle de işletmelerle ilgili olarak hizmetin ayıplı olmasını kanıtlayabiliyorsa, bu durumda komisyona sunulacak olan kanıtlarda kararlar da lehinize sonuçlanacaktır. Kullanıcı hatası olmadığı anlaşılan durum için kuruma ödeme yapma veya yeni ve ayıplı olmayan bir ürün iade etmeyle ilgili bir zorunluluk ortaya çıkarılabilir.

  • Aldığım Ürün Ayıplı Çıktı Geri Almıyorlar

Satın almış olduğunuz ürünün ayıplı çıkması ve kullanıma uygun olmaması, taahhüt edilen özelliğe sahip olmaması halinde doğrudan iadesiyle ilgili gerekli kararlar verilebiliyor. Günümüzde ticari işletmelerle ilgili olarak uyuşmazlıklar yaşanması, alıcıların mağduriyetini ortaya çıkarıyor. Her türlü durumun özellikle de sağlık, hijyen, kullanım şartları, kopyalama, çoğaltma gibi durumlar da göz önünde bulundurularak incelenmesi ve komisyonlar tarafından bunlara uygun bir şekilde karara varılması isteniyor.

Mağazalarla veya internet üzerinden yaptığınız alışverişlerin ardından işletmelerle ilgili uyuşmazlıklarla karşılaşılması halinde, ürün iadesi veya nakit iadesi yapılması gerekiyor. Buna uymayan kurumlar için alıcılar da avukatlarıyla birlikte hakem heyetlerine başvurabilirler. Böylelikle net bir karara ulaşılacak ve alıcı, ödeme işlemlerine ve kredi kartıyla yapacağı işlemlere göre verilecek olan karar ve yapılacak incelemeler değişebiliyor. Kart sahibi ile banka arasındaki onaylama durumu ve satıcının ayıplı hizmet vermesi halinde, ödemeyi yaptığı karta parasının karar sondasında en geç 3 hafta içerisinde yatırılması gerekiyor. Tüketici mahkemesi avukat ücreti de buna bağlı olarak, anlaşmanıza göre dava sonunda ödeme durumu bulunuyorsa gerçekleştirilebilecektir.

Mağaza 1 Yıllık Ürünün Güncel Fiyatını Geri Ödedi

Mağazaların sunmuş olduğu ürünlerin garantileri doğrultusunda bir ödeme yapması gerekiyor. 3 yıllık garantinin 2 yıl 9. Ayında bozulan bir ürün için geri iade başvurusunda nakit ödeme hakkına sahip olabilirsiniz. Mahkeme tarafından tanınacak olan bu hakta direkt olarak ürünün satın alınış fiyatı yani 2 yıl 9 ay önceki fiyatı ödenmesi gerekiyor. Anlık fiyatı veya ürünün bir yıl sonraki değerinin ödenmesi kanuna aykırı bir tutum olacaktır. Böyle bir durumla karşılaşmanız halinde de tüketici mahkemesi avukatları İstanbul genelindeki hizmetlerinden yararlanabilirsiniz. Nakit olarak yapılacak geri iadelerde ücret herhangi bir eksiklik bulunmaksızın yapılmalı ve belirlenen sürede bu tutar alıcıya ödenmelidir.

Sözleşmede Yer Alan Haksız Şartlarda Ne Yapılmalı?

Sözleşmede bulundurulan haksız şartlar nedeniyle özellikle binlerce kişinin mağduriyet yaşadığı biliniyor. Artık bu tarz durumlar nedeniyle alıcıların büyük bir yükümlülük altında bırakılmaması için, sözleşmedeki şartlara itiraz edilmesi mümkün olabiliyor. Tüketici hakem heyetiyle iletişime geçebilir, özellikle sözleşmeye koyulan şartlar, ürünün ayıplı olması, ürün iadesi yapılmaması gibi durumlar öne sürülerek tüketici hakem heyeti veya tüketici mahkemelerine başvuruda bulunulabilecektir.

Tüketici hakları avukatlık ücretleri güncel değerleriyle birlikte belirlendikten ve davanın kontrolü avukatınıza geçtikten sonra, sizin için tüm süreci takip edecek ve önemli kanıtlar elde etmeye çalışacaktır. Ancak bu sayede haksız şartlara ve benzer durumlara itiraz edilmesinin sonucu ortalama 5 ay içerisinde alınabilir.

Tüketiciler Hangi Avukata Başvurmalı?

Tüketiciler için, yapılacak olan başvurularda günümüzde özellikle seçimlerini doğrudan ticari işletmelerin hizmetlerine ve bu süreçte imzalanan sözleşmeye dikkat ederek gerçekleştirmesi gerekiyor. Ticari işletmeler doğrudan işletmelerin günümüzdeki hizmetlerine ilişkin uyuşmazlıklarla karşılaşması halinde, mağduriyetlerinin giderilebilmesine imkan tanınabiliyor.

Yeni kanunlar sayesinde özellikle CD, DVD, kozmetik ürünleri ve iç çamaşırı gibi ürünlerle ilgili olarak farklı kararlar ortaya çıkabiliyor. Mutlaka hangi ürüne dair bir sorun yaşadığınızı, faturaları ve özel satış belgeleri ve faturalarıyla birlikte avukatınıza bildirmeniz gerekiyor. Bu noktada Mehmet Ali Helvacı süreci inceleyecek ve tüketici hakları avukatı Maltepe ofisiyle birlikte analizi sonucunda bazı girişimlerde bulunacaktır. Ürüne, ürünün satın alınma tarihine, garantisi bulunup bulunmadığına, kullanıcı hatası bulunup bulunmadığına dikkat edilerek davada gerekli adımlar atılacaktır.

  • İstanbul En İyi Tüketici Hakları Avukatı

İstanbul’da avukata ihtiyacı olan kişilerin mutlaka başvurması gereken Mehmet Ali Helvacı size tüm durumları göz önünde bulundurarak hizmet verecektir. Davanızı teslim etmeniz halinde, sonuna dek her duruşmada yer alacak ve kararın lehinize olmasını sağlayana dek özellikle istenecek tüm belgeleri elde edecektir. Böylelikle, firmayla aranızda yaşanmış olan uyuşmazlık ve ayıplı hizmet benzeri durumlardaki mağduriyetiniz ortadan kaldırılacaktır. Tüketici Mahkemesi avukatı İstanbul ve çevresindeki davalar için verdiği hizmetle birlikte artık binlerce duruşmada özellikle alıcıların lehine kararlar çıkmasını sağlamıştır. Bu durumda en iyi tüketici avukatı olarak tanımlanan Mehmet Ali Helvacı, her zaman için başvurabileceğiniz ve yardım alabileceğiniz kişilerden bir tanesi konumundadır.

Ticari davalarda arabuluculuktan sonra dava açma süresi
Ticari davalarda arabuluculuktan sonra dava açma süresi yaklaşık 2 hafta içinde gerçekleşmeli. Burada son tutanağının düzenlendiği tarihten itibaren iş mahkemesinde dava açılır.
Ticari uyuşmazlıkların çözümü
Ticari alanda yaşanılan herhangi bir uyuşmazlık durumunda tahkim ile birlikte sonuçlanır. Uluslararası ticari işletmelerde en yaygın uyuşmazlıkların çözümü olarak bilinen yöntem de bu şekildedir.
Ticari uyuşmazlık nedir
Uluslararası ticarette karşı tarafa yeterli ve asıl olan ödeme yapılmadığı takdirde ticari uyuşmazlıklar gerçekleşir.

İlginizi Çekebilir;

TÜKETİCİ HAKLARI AVUKATI

Kadıköy Dumlupınar Mahallesi Avukat

TİCARET HUKUKU AVUKATI

Ticaret Hukukuna İlişkin Tüm Hususlarda Kendinizi Koruma Altına Alın

Bahçelievler Mahallesi Avukat

Yorum yapın

Hemen Ara