Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?

Satın alınan ürünle ilgili olarak ayıplı olma durumu nedeniyle mağduriyet yaşayan müşterilerin ürünü iade etme ve cayma gibi bazı özel hakları bulunuyor. Caymanın belirli bir süresi bulunurken, iade hakkı tamamen herhangi bir kursunuz bulunmuyorsa ve üretici veya satıcı firma kusurluysa her zaman için olumlu sonuç alabileceğiniz bir yapıya sahiptir. Türkiye genelinde özellikle tüketici mahkemeleri ve ilçelerde bulunan tüketici hakem heyetleri, bu tarz davaları takip ediyorlar.

Aylar boyunca süren davalar olduğu ve kazanma ihtimaliniz bazı durumlarda tamamen avukatınızın başarısına bağlı olduğu için, mutlaka tüketici hakları hukuk bürosu ile iletişime geçmeniz gerekiyor. Bu sayede olumlu bir sonuca ulaşmanız da mümkün olacaktır. Alınan ürünün ne olduğu genellikle çok büyük bir değişime neden olmuyor fakat garanti süreci, garanti kapsamındaki durumlar, taahhüt edilen hizmet gibi durumlara değinildiği için, malın iadesiyle ilgili özel olarak girişimlerde bulunulması da mümkün olacaktır.

Garanti Kapsamında Olan Mal İade Edilebilir Mi?

Garanti kapsamında olan bir ürünün kanuna uygun bir şekilde olduğu taktirde iade edilmesine dair herhangi bir engel bulunmuyor. Bundan dolayı hem lehinize olacak bir sonuçla karşılaşmanız bir hayli kolay oluyor hem de kanunlarda genellikle lehinize olan durumlar göz önünde bulundurulduğu için, pek çok farklı hasar oluşumu veya ayıpla karşılaşılması halinde farklı sonuçlara ulaşılabiliyor.

Tüketici Mahkemesi avukatı İstanbul gibi büyük şehirlerde sizin için özel olarak davaları takip edecek, aylar boyunca sürecek olan duruşmalarda özellikle lehinize olacak en iyi sonucun alınmasını sağlamaya çalışacaktır. Avukatı bulunmayan kişilerin davalarda hem tam olarak gerekli incelemeler yapılmaksızın kararla mağduriyeti daha da artıyor hem de ücret ödemesi veya ürün yenileme gibi kararlarla karşılaşması zorlaşıyor.

Servisten Kullanıcı Hatası Denilerek Dönen Malın Şikayeti

Garanti kapsamında bulunmayan üründen dolayı ücret talep edilen durumlar olabiliyor. Bu tarz durumlarla karşılaşıldığı için, müşteriler de artık haklarını aramaya başladı. Sürekli olarak kullanıcı hatası, yazılımla ilgili veya cihazın genel bir ayıbının bulunmadığı öne sürülür. Servislerde ve mağazalarda ürünler için özel bir dava açılması mümkündür.

Hakem Heyetine Yapılacak Başvuru Nasıl Olur?

Avukat tarafından sürecin izlenmesi halinde doğrudan alıcı lehine sonuca ulaşıldığına şahit olunur. Bu sorunla ilgili ödenen ücret, kazanma ihtimaliniz gibi durumlara da dikkat eder. Avukatınızın davayı kontrol etmesini, kanunlara uygun bir şekilde kazanmanızı desteklemesini kolaylaştırabilirsiniz.

Hakem heyetine yapacağınız başvuruyla ilgili olarak her yıl değişen bir değer limiti bulunmaktadır. Başvurmanız gerektiğiyle ilgili tüm işlemleri avukatınızın gerçekleştirmesini talep edebilirsiniz.

Ürünün Nakit İadesi Ne Kadar Olur?

İstenen verim alınamıyorsa cayma hakkı bulunmaktadır. Doğrudan ödenen ücretin müşteriye iade edilmesi mümkün olur. Sizin için nakit olarak iadesinin yapılmasını istediğiniz ürünle ilgili gerekli çalışmaları gerçekleştirecektir. Mahkeme tarafından onaylandıktan sonra ise davayı kazanıp kazanmadığınız ortaya çıkacaktır.

Günümüzde binlerce adet dava bulunmaktadır ve bundan dolayı süreç bazı durumlarda oldukça üzün sürer. Ayrıca davayı her zaman yakından takip edebileceği için avukata ihtiyacınız bulunmaktadır. 2 yıl 8 ay geçtikten sonra bozulma durumunda iade hakkı, ürün garantili olduğu için bulunmaktadır.

Firma size bu üründe, satın aldığınız fiyattan ödeme yapmakla yükümlüdür. Aldığınız fiyat 2000 TL iken, günümüzde 800 TL’ye kadar düşen bir ürün için son fiyat ödenmesi mümkün değildir. Ayrıca mutlaka 2000 TL olarak temin ettiğiniz ücretin ödenmesi gerekir. Tüketici mahkemesi avukat ücreti ise dava öncesi ve sonrası, nasıl anlaştığınıza göre değişiklik gösterir.

  • Nakit Ve Ürün Yenileme İadesi

Firma tam olarak kursun ortaya çıkarılmasıyla ilgilenecektir. Herhangi bir ürünün kaydı sürekli olarak bu şekilde kalmamaktadır. Belgeleri temin etmesi ve davanın lehinize sonuçlanmasını kolaylaştırabilirsiniz. Ayrıca yeni ve ayıplı olmayan bir ürünün iade edilmesine dair başvuruda bulunabilirsiniz. Tüketici mahkemesi avukatları İstanbul genelinde bu tarz davalarla ilgilenme konusunda son derece deneyimlidir.

Hangi Avukattan Yardım Alabilirim?

Mehmet Ali Helvacı, herkes için özel olarak avukatlık hizmeti vermeye devam ediyor. Tüketicilerle ilgili davaları tüketici hakları avukatı Maltepe ofisiyle birlikte bu bölge ve İstanbul genelindeki hizmetleriyle sürdürüyor. Davaların seyrini çok önemli ölçüde değişikliğe uğrayabiliyor. En mantıklı ve ihtiyaç duyacağınız kişi Mehmet Ali Helvacı olacaktır. Pek çok noktaya dikkat ederek sizin davadan kazanan taraf olarak çıkmanızı sağlayacaktır.

Garanti belgesinin tüketiciye sağladığı haklar nelerdir?
Garanti belgesinin tüketiciye sağladığı birçok hak bulunmaktadır. Garanti belgesi ile birlikte ücretsiz onarım hakkına sahip olur. Bir ürünün azami süresi aştığı takdirde garanti belgesi önemli bir nitelik taşır.
Garanti nasıl başlar?
Garanti süresi malın tüketiciye tam anlamı ile teslim edildiği tarihten itibaren başlar. Teslim tarihi sonrasında başlaması ya da öncesinde başlaması gibi bir durum söz konusu değildir.
Hangi durumlarda telefon değişimi yapılır?
Satın alınan yerde ilgili bir problem olduğu takdirde telefon değişimi gerçekleşir. Bu tüketicinin en doğal hakkıdır.
Garanti süresi içerisinde arızalanan mallar için satıcı hangi kategoride belirtilen haklardan birini kullanabilir?
Satıcı malum tüketiciden dolayı kaynaklandığını ispatlayan belirli nitelikler kullanır. Bu da satıcının bir hakkıdır.

İlginizi Çeker;

Garanti Kapsamındaki Tüketici Hakları Ve Avukat Seçimi

İstanbul’da Tüketici Hakları Davası Nasıl Açılır?

Alınan Mal Ayıplıysa Nasıl Şikayet Edilir?

Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

Ürün Sorumluluğu İçin Avukat

“Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?” üzerine 8 yorum

  1. Aldığımız ürünün fiyatında artış varsa arasındaki farkı ödemek zorundamıyız

    Yanıtla
  2. Merhabalar , geçtiğimiz sene sinerji bilgisayardan bir bilgisayar aldım ve 1.5 ay önce bi sorunla karşılaştım sinerji bilgisayara götürdüm bilgisayarı işlemcide sorun olduğunu belirttiler ve 47 günün sonunda bana dedikleri ürünün aynısı ve muadili bulunmadığından 1 yıl önceki fatura tutarı iade edilecek aldıgım tutar 3200 tl suanki malın eder kur farklı yüzünden 7 bin tl kanunen bi hakkım varmı ?

    Yanıtla
  3. Merhabalar, ünlü bir firmadan aylar önce 2 yıl garantili tencere takımı aldım pahalı bir ürün ve ürün bozulmaya başlayınca değişim için geri gönderdik ancak ürünü iade almaya karar verdiler ama ürün ben aldığımda 1000 tl idi şuan 3000 tl, ben ürünün iadesini istemiyorum değiştirmek istiyorum çünkü ürün pahalandı bu sebepten ötürü bana yapılacak olan ödeme ürünün bu günkü fiyatındanmı olacak veya benim iade almama hakkım var mıdır teşekkürler

    Yanıtla
  4. Merhaba garantiye gönderinin saatimin su aldığı için onarım Ve ya değişim istedim garanti süresi olan 20 iş günü geçtikten sonra tarafıma sorulmadan para iadesi yapılmış ben para iadesi istemiyorum bunun için ne yapmam gerekiyor

    Yanıtla

Yorum yapın

Hemen Ara