Garanti Kapsamındaki Tüketici Hakları Ve Avukat Seçimi

Tüketicilerin garantisi bulunmasına rağmen taahhüt edilen hizmetten yararlanamadığı, mağdur olduğu ürünlerle ilgili iade yapılmasına yönelik özel kararlar çıkarılıyor. Günümüzde Tüketici hakları avukatı Maltepe bürosu aracılığıyla yardım almanız için her zaman için hizmet vermeye devam ediyor. Özellikle de garanti belgesi bulunan veya doğrudan alınır alınmaz bozulan ürünlerde iade hakkı bulunduğu gibi, cayma hakkı gibi maddeleri kabul etmeyen kuruluşlar için hizmet verilmeye devam ediliyor. Davalar büyük oranda alıcıların lehine sonuçlandığı için, özellikle son dönemde, sürekli olarak avukat tutarak sürecin takip edilmesini sağlayan kişilerin lehine sonuçlar alınmaya devam ediliyor.

Garanti Kapsamında Olan Ürünün İadesi Nasıl Olur?

Garanti kapsamında olan ürünler için iade imkanından yararlanılabilmesi amacıyla artık ürünün servise gönderilmesinin ardından alınan belge, garanti belgesi de dahil olmak üzere tüm sonuçlara kanuna uygun bir şekilde ulaşılması mümkün oluyor. Garantili olan ürün eğer sizin tarafınızdan bir darbe veya benzer hasar sonucu bozulmamışsa, size gerekli olan iade işlemi kanuna göre yapılmak durumundadır.

Tüketici hakları avukatlık ücretleri özellikle son dönemde dava öncesinde görüşmenizde karar vereceğiniz bir tutardır. Anlaşmayı gerçekleştirdikten sonra, avukatınızla ürünün iadesi için gerekli olan belgeler ve faturalarla birlikte başvurunuzu ürünün değerine bağlı olarak hakem heyetine veya mahkemeye yapmanız gerekiyor. Mahkemeden çıkacak olan karara bağlı olarak da iade hakkınızın onaylanıp onaylanmadığı ortaya çıkacak ve böylelikle avukatınız aracılığıyla davaya uyguna hareket etmeniz mümkün olacaktır.

Mağaza Ürünü Geri Almazsa Ne Yapılmalı?

Şirket ismi, adı, unvanı, adresi, e- posta adresi, telefon numarası, faks numarası gibi bilgiler doğrultusunda cayma hakkı bildirimi yapılması mümkün oluyor. Bu bilgilerden herhangi birime yaptığınız bildirim eğer 14 gün içerisindeyse ve siz de ürünü kullanmadan, satın alma ve kullanma işlemiyle ilgili kararınızı değiştirdiğinizi beyan ederseniz, faturanızı ve ürünü götürdüğünüzde size paranızı iade etmekle yükümlüler. Bu bildirimler yöntemlerinden birini 14 gün içerisinde yapmanıza rağmen ret cevabı alırsanız, tüketici hakları avukatı iletişim numarasıyla avukata ulaşabilir ve dava açmak istediğinizi bildirebilirsiniz. Bu tarz durumlarda avukat bazı incelemeler yapacak ve ürünün neden geri alınmadığına, davanın kazanılıp kazanılamayacağına dair durumu göz önünde bulunduracaktır.

Tüketici Hakları Davaları İçin Avukat Gerekir Mi?

Tüketici mahkemesine başvurmanız halinde öncelikle haklarınızın neler olduğunu, süreci nasıl yöneteceğinizi, başvurunuzla ilgili durumu ve sonrasındaki işlemleri bilmeniz gerekiyor. Eğer bunlarla ilgili herhangi bir bilginiz yoksa ve haklıyken haksız duruma düşmek istemiyorsanız, tüketici mahkemesi avukat ücreti konusunda anlaştıktan sonra davayı avukatınıza vermelisiniz. Ancak bu sayede tam olarak lehinize bir sonuç almanız mümkün olacak.

Tüketici hakları davalarında gerekli olan avukatlar sayesinde mağazaları ve büyük kuruluşları hakkınıza uygun hareket etmedikleri için şikayet edebilirsiniz. Kanuna göre tüketici haklarında mağduriyetin giderilmesi, mağduriyetin oluşum süreci ve alışverişle ilgili iki tarafın sorumlulukları net olarak belirlenmiştir.

Tüketici Hukukunda Haklar ve Avantajlar

Yürütülen çalışmalarda özellikle müşterilerin haklarının korunmasıyla ilgili belirlenmiş olan durumlarla birlikte tüketici hukukuna aykırı olan her türlü faaliyete avukatlarla karşı çıkılabiliyor. Hak ve avantajlar arasında gösterilmeye devam edilen iade, cayma hakkı, kullanıcı hatası reddi, ayıplı mal satışı gibi durumlarda artık hem satıcılar hem de alıcılar bazı sorumluluklara sahiptir. Bu sorumluluklarını yerine getirmedikleri taktirde mağduriyet yaşar ve doğrudan olumsuz sonuçlarla karşılaşmaya başlayabilirler.

Tüketici mahkemesi, vereceği kararda iki tarafın da sorumluluklarına uygun hareket edip etmediğine dikkat ettiği için özellikle tüketici hukukuna göre karar vermekle yükümlüdür. Avukatınız ise bu süreçte yaşamış olduğunuz mağduriyeti, ayıplı mal satan firmanın kanuna uymadığını öne sürerek davanın lehinize sonuçlanmasına yardım etmesi gerekiyor. Ancak bu sayede cayma hakkınızı kullanmanıza izin vermeyen, ayıplı mal satan veya kullanıcı hatası olmayan ürünü geri almayan firmayla ilgili karara varılabilecektir. Şirkete yapacağınız iade başvurusunda almış olduğunuz cevabın kaydını ve ürünün genel yapısının servis kaydını da delil olarak kullanabilirsiniz.

Tüketici Avukatları Ve Ortalama Dava Süresi

Tüketici hakları doğrultusunda değerlendirilecek olan davalar aracılığıyla avukatlar da duruşmaların en kısa süre içerisinde sonuçlanmasına imkan tanımak için girişimlerde bulunuyor. Tüketici mahkemesi avukatı İstanbul genelinde süreçle ilgili bilgi almanızı sağlarken, aynı zamanda gerekli belgeleri temin ederek tam olarak dava süresince ihtiyaç duyulacak bilgileri hakem heyetine sunacaktır.

Verilecek olan karar da alıcının mağduriyetine yönelik olacak ve avukatların ortalama dava süresi olan 4 ila 7 ay arasında sizin için ürün veya ücret iadesi yapılmasını sağlaması mümkün olacaktır. Herhangi bir mağduriyetin mahkeme veya avukat tarafından atlanması söz konusu olmayacağı gibi, ödenmiş olan ücret ve teminatla ilgili durum göz önünde bulundurularak karar verilmesi sağlanmaya çalışılacaktır.

Davanın Açılması İçin Hangi Avukatı Seçmeliyim?

Davayı açmak için başarılı olma ihtimalinizi de göz önünde bulundurmalı ve mutlaka bu süreçte size en yüksek katkıyı sağlayacak olan avukatı seçmelisiniz. Tüketici mahkemesi avukatları İstanbul genelinde tüm durumları inceleyerek, ürünlerin kullanım sürecinde ve sonrasında avantajlı hale gelmenizi sağlamakla yükümlü olacaktır. Türkiye genelinde avukatlar hakem heyetlerine veya başvurularını tüketici mahkemelerine yaptıktan sonra, süreç tam olarak istediğiniz şekilde işleyebilmesi için avukatın istediği belgeleri vermeniz gerekiyor. Böylelikle garantili olan veya olmayan üründe nasıl davranılması gerektiği, hangi kanıtların öne sürülmesi gerektiği gibi bilgileri avukatınız sizin için değerlendirecektir.

Mehmet Ali Helvacı, tüketici hakları ve tüketici mahkemesi avukat ücreti açısından yüzlerce avukata kıyasla sizin için en iyi sonuçları ortaya çıkaracak yapıya sahiptir. Verdiği hizmetle, satın almış olduğunuz ürünlerin yenisinin verilmesine veya ücretinin ödenmesine yönelik bir karar çıkmasına imkan tanıyabilir. İstanbul Maltepe’de bulunan bürosu sayesinde İstanbul’un dört bir yanına hitap eden avukatınızla görüşme gerçekleştirebilir, her türlü durum için bilgi talep edebilirsiniz. Tüketici hakları hukuk bürosu adresiyle ve kişisel bilgileriyle birlikte günümüzde yardım alabileceğiniz bir yapıya sahiptir. Ekonomik bir şekilde davayı sonuçlandırmaya imkan tanıması sayesinde ise, mağduriyetinizi giderirken aynı zamanda uygun fiyat ortaya çıkaracak ve sürecin lehinize işlemesini sağlayacaktır.

İlginizi Çekebilir;

Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?

Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

Alınan Mal Ayıplıysa Nasıl Şikayet Edilir?

İşe İade Davası

En Önemli İşçi Hakları Nelerdir?

“Garanti Kapsamındaki Tüketici Hakları Ve Avukat Seçimi” üzerine 6 yorum

  1. 1.5 sene önce buzdolabimi firma batmış dediler INDESİT marka TAAN5VTK buzdolabı garanti devam ediyor servis bakımı üstlenen servis ise Vestel 5 defa aynı sorundan servise gitti hala devam ediyor soğutmama problemi Vestel dedim bana para iadesi yapın yada değişim istiyorum dedim sürekli ben mağdur oluyorum dedim bana dediler biz sadece servis bakımı yapiyioruz değişim ve iade yapmıyorum ne yapmalıyım. Yardımcı olursanız sevinirim teşekkürler kolay gelsin

    Yanıtla

Yorum yapın

Hemen Ara