Alınan Mal Ayıplıysa Nasıl Şikayet Edilir?

Alınan malın ayıplı çıkması ve bundan dolayı alıcının mağdur olması halinde ayıplı malla ilgili olarak gerekli iade işlemleri avukat aracılığıyla yapılabilir. İstanbul genelinde her türlü tüketici hakları davaları için avukata başvurulabilir. süreçle ilgili bilgi alındıktan sonra, gerekli girişimlerde bulunularak hakkınızın aranması mümkün olacaktır.

Tüketici hakları hukuk bürosu sayesinde artık hem yaşamış olduğunuz mağduriyeti avukatınızla yüz yüze görüşerek anlatabiliyor, hem de süreci buradan takip edebiliyorsunuz. Alınan malın ayıplı çıkma durumunun detayları, garanti belgesinin bulunması ve ürünün fiyatı da dahil olmak üzere tüm bilgiler göz önünde bulundurulacaktır. Bu sayede davanın sizin lehinize sonuçlanmasını sağlayabilmek amacıyla gerekli olan işlemler direkt olarak kanuna uygun bir şekilde yapılmalıdır.

Alınan Malın İspatı İçin Neler Gerekli?

Almış olduğunuz ürünün hem sizin hem de satıcının belirli yükümlülükler karşılığında alışveriş sürecinde belirli bir yeri bulunuyor. Alınan malın iade edilmesi ve ayıplı olduğunun öğrenilmesiyle ilgili süreçte, satın alınmasından önce kontrol edilmesi gereken dış görünüş ve eğer bir gıdaysa, bununla ilgili tüketim tarihi gibi bilgileri yer alıyor. Net olarak anlaşılan bir ürünü satın alırsa, bu durumda haklarından bir miktar taviz verir.

Satıcının da her ürününü kontrol etmesi, satış işleminin öncesinde denemesi ve kullanıma uygun olup olmadığıyla ilgili genel incelemeler yapması gerekiyor. Benzer bir hasarla karşılaşan ürünün tekrar açılıp bakılmaması halinde, satıcı kusurlu olacaktır.

Tüketici mahkemesi avukatı İstanbul genelinde her türlü ezik, kırık, ambalajında yırtık bulunan, daha önce açılmış, hasarlı veya ayıplı olduğu bilinen hizmetle ilgili yardım alabileceğiniz bir yapıya sahiptir. En önemli durum ise doğrudan teslim tarihi, hizmetin özenle korunması, cayma hakkı süresi ve faturasıdır. Mağazanın da herhangi bir durum öne sürmesi mümkün olmayacaktır.

Garanti Kapsamında Olan Şikayet Süreçleri

Kullanıcı hatası olmayan durumlarda iade etmeniz mümkün olacaktır. Garanti kapsamında olsa dahi ürünü geri almaya sıcak bakmayabiliyor. Tüketici hakları avukatı Maltepe bünyesinde bulunan ofisinde ziyaret edilmelidir, davanın açılma için gerekli belgeler temin edilip teslim edilmelidir.

Garanti süresi içerisindeki kullanıcı kaynaklı olmayan hasarlarında doğrudan iade yapılması mümkün oluyor. Teknik, yazılım nedeniyle veya ürün kaynaklı bozulma durumlarında doğrudan iade imkanı bulunmaktadır.

Avukatınızla görüşür ve sonrasında doğrudan mahkemede ürünün iadesinin veya nakit iadesinin yapılma kararına varabilirsiniz. Teknolojik aletler ilk çıktıklarında 3000 Türk Lirası ise, aradan bir süre geçtiğinde fiyatlarında ciddi düşüşler yaşanabiliyor.

  • Ürünün anlık bedeline değil doğrudan satın alınan bedeline bakılmaktadır. Yeni ve bulunduğunuz zaman dilimindeki ürüne yönelmenizi sağlar. Bilgilerin ve belgelerin neler olduğuyla ilgili sizinle görüşme sağlayacaktır.

Ayıplı Malın İadesini Yapmayan Mağazalar

Pek çok büyük mağaza iade başvurularına ilk etapta sürekli olarak karşı çıkıyor. Bunun nedeni, herhangi bir kusur olmamasına rağmen ürünün yenilenmesini talep eden kişilerin bulunmasıdır. Bu kişiler zaten ilk reddedilişin ardından tekrar başvuruda bulunmuyor veya konuyu tüketici hakem heyetlerine taşımıyorlar. Avukat tutma girişiminde de bulunmadıkları için, çoğu zaman haklı olsalar dahi haksız duruma düşerek eleniyorlar.

Yüzlerce başvurudan sadece birkaç kişinin hakkını gerçek anlamda aradığı ve süreci takip ettiği bilinmektedir. Davanın nasıl sonuçlanabileceğine dair ihtimaller göz önünde bulundurulacaktır.  Ücretin haksız bir şekilde alınması ve taahhüt edilen hizmetin sağlanmadığı belirtilebiliyor. Bu tarz durumlarda herkesin kanunlara uygun bir şekilde girişimlerde bulunması mümkündür.

  • Tüketici Hakları İçin Hangi Avukata Başvurabilirim?

Kullanıcının dikkatsizliğinden kaynaklandığını öne sürmesi artık alışılan bir durumdur. Doğru olanlarının da arada kaynaması için girişimlerde bulunuyorlar. Başvurunuzu Mehmet Ali Helvacı için yapmanız, lehinize olacaktır. Ayrıca iade reddine dönüşmesi halinde tüketicilerin tüm hakları göz önünde bulundurulacaktır.

Tüm koşullara dikkat edilerek, tam olarak kazanılan bir dava açılmaktadır. Böylelikle gerekli olan belgelerin tamamını temin etmeli, avukatınıza vermeli ve davayla ilgilenmesine imkan tanımalısınız. Hiçbir gerekçe gösterilmeksizin malın reddi veya doğrudan kullanıcı hatası raporunun kayıtlara işlenmesi, sizi haksız çıkarmamaktadır. Ayrıca bu durumda davada çoğu zaman olumlu bir geri dönüş sağlanması mümkün olmaz. Davanın durumuna bağlı olarak güncel fiyatlar üzerinden anlaşma sağlamanız mümkündür.

Tüketici Hakem Heyeti
Ayıplı mal ve beraberindeki hizmetlerinin sunulması durumunda tüketicinin başvuru yapabileceği bir müessesedir. Tüketici bu heyete başvuru yapma ile birlikte satıcının mal ya da hizmetlerindeki eksiklikleri dile getirmektedir.
Tüketici Hakem Heyeti nereye şikayet edilir
Tüketici Hakem Heyeti, Asliye Hukuk Mahkemesine itiraz edilmektedir. Hizmet göstermediği takdirde bu durum ispatlarla birlikte Asliye Hukuk Mahkemesine gerçekleşen itirazla kabul görür.
Tüketici Mahkemesi kararları mobilya
Mobilya eksik parçalar içerdiği zaman Tüketici Mahkemesi heyetine şikayet gerçekleşir. Tüketici Mahkemesinin kararları Mobilya’nın üretiminin gerçekleştiği yere kadar şekillenir.

İlginizi Çeker;


Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?

Garanti Kapsamındaki Tüketici Hakları Ve Avukat Seçimi

Ayıplı Malın İadesi Hakkında Yargıtay Kararları

Ayıplı Malın İadesi Davası

Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

“Alınan Mal Ayıplıysa Nasıl Şikayet Edilir?” üzerine 2 yorum

Yorum yapın

Hemen Ara