Alınan Mal Ayıplıysa Nasıl Şikayet Edilir?

Alınan malın ayıplı çıkması ve bundan dolayı alıcının mağdur olması halinde ayıplı malla ilgili olarak gerekli iade işlemleri avukat aracılığıyla yapılabilir. İstanbul genelinde her türlü tüketici hakları davaları için avukata başvurulabilir. süreçle ilgili bilgi alındıktan sonra, gerekli girişimlerde bulunularak hakkınızın aranması mümkün olacaktır.

Tüketici hakları hukuk bürosu sayesinde artık hem yaşamış olduğunuz mağduriyeti avukatınızla yüz yüze görüşerek anlatabiliyor, hem de süreci buradan takip edebiliyorsunuz. Alınan malın ayıplı çıkma durumunun detayları, garanti belgesinin bulunması ve ürünün fiyatı da dahil olmak üzere tüm bilgiler göz önünde bulundurulacaktır. Bu sayede davanın sizin lehinize sonuçlanmasını sağlayabilmek amacıyla gerekli olan işlemler direkt olarak kanuna uygun bir şekilde yapılmalıdır.

Alınan Malın İspatı İçin Neler Gerekli?

Almış olduğunuz ürünün hem sizin hem de satıcının belirli yükümlülükler karşılığında alışveriş sürecinde belirli bir yeri bulunuyor. Alınan malın iade edilmesi ve ayıplı olduğunun öğrenilmesiyle ilgili süreçte, satın alınmasından önce kontrol edilmesi gereken dış görünüş ve eğer bir gıdaysa, bununla ilgili tüketim tarihi gibi bilgileri yer alıyor. Eğer alıcı, incelemesini genel hatlarıyla yapması gerektiği şekilde yapmaz ve ayıplı olduğu net olarak anlaşılabilecek bir ürünü satın alırsa, bu durumda haklarından bir miktar taviz vermiş olacaktır.

Satıcının da her ürününü kontrol etmesi, satış işleminin öncesinde denemesi ve kullanıma uygun olup olmadığıyla ilgili genel incelemeler yapması gerekiyor. Aylar önce yapılan incelemelerin sonrasında, yere düşürülen veya benzer bir hasarla karşılaşan ürünün tekrar açılıp bakılmaması halinde, satıcı kusurlu olacaktır.

Tüketici mahkemesi avukatı İstanbul genelinde her türlü ezik, kırık, ambalajında yırtık bulunan, daha önce açılmış, hasarlı veya ayıplı olduğu bilinen hizmetle ilgili yardım alabileceğiniz bir yapıya sahiptir. İspatıyla ilgili süreçte dikkat etmeniz gereken en önemli durum ise doğrudan teslim tarihi, hizmetin özenle korunması, cayma hakkı süresi ve faturasıdır. Bunlara dikkat edildiği taktirde hiçbir sorun yaşanmayacak ve doğrudan alıcı, satın aldığı ürünün iadesine dair şartlara uyduğu taktirde, mağazanın da herhangi bir durum öne sürmesi mümkün olmayacaktır.

Garanti Kapsamında Olan Şikayet Süreçleri

Eğer herhangi bir telefon, bilgisayar, tablet benzeri teknolojik ürün satın aldıysanız ve bu ürünün garanti kapsamıyla ilgili süre henüz sona ermemişse, kullanıcı hatası olmayan durumlarda iade etmeniz mümkün olacaktır. Günümüzde firmalar her türlü hasar için sürekli olarak kullanıcı hatası diyerek ürünün tamirinde ekstra ücret talep edebiliyor veya garanti kapsamında olsa dahi ürünü geri almaya sıcak bakmayabiliyor. Kanuna göre, firmamın ne düşündüğüne bakılmadığı için mutlaka tüketici hakları avukatı Maltepe bünyesinde bulunan ofisinde ziyaret edilmeli, davanın açılması için gerekli belgeler temin edilip teslim edilmelidir.

Garanti kapsamında olan bir ürün örnek olarak 2 yıllık bir garantiyle temin edildiyse, bu durumda, garanti süresi içerisindeki kullanıcı kaynaklı olmayan hasarlarında doğrudan iade yapılması mümkün oluyor. Özellikle günümüzde örneğin 1 yıl 10 ay olan satın alma süresinin ardından ürünün kullanıcı nedeniyle bozulmaması ve teknik, yazılım nedeniyle veya ürün kaynaklı bozulma durumlarında doğrudan iade imkanı bulunuyor.

Günümüzde firmayla iletişime geçtikten sonra direkt olarak ret cevabını alırsanız, avukatınızla görüşebilir ve sonrasında doğrudan mahkemede ürünün iadesinin veya nakit iadesinin yapılması kararına varabilirsiniz. Teknolojik aletler ilk çıktıklarında 3000 Türk Lirası ise, aradan bir süre geçtiğinde fiyatlarında ciddi düşüşler yaşanabiliyor.

  • 1 yıl 10 ay olarak belirlenmiş olan bir ayıpta iade yapılacağı taktirde, ürünün anlık bedeline değil doğrudan satın alınmış olan bedeline bakılır. Bu da hem sizin ödemiş olduğunuz tutarın geri alınmasına imkan tanır, hem de almış olduğunuz ücretle yeni ve bulunduğunuz zaman dilimindeki ürüne yönelmenizi sağlar. Tüketici hakları avukatı iletişim halinde bu süreçte ihtiyaç duyulacak bilgilerin ve belgelerin neler olduğuyla ilgili sizinle görüşme sağlayacaktır.

Ayıplı Malın İadesini Yapmayan Mağazalar

Ayıplı malla ilgili olarak pek çok büyük mağaza iade başvurularına ilk etapta sürekli olarak karşı çıkıyor. Bunun nedeni, herhangi bir kusur olmamasına rağmen ürünün yenilenmesini talep eden kişilerin bulunuyor olmasıdır. Bu kişiler zaten ilk reddedilişin ardından tekrar başvuruda bulunmuyor veya konuyu tüketici hakem heyetlerine taşımıyorlar. Avukat tutma girişiminde de bulunmadıkları için, çoğu zaman haklı olsalar dahi haksız duruma düşerek eleniyorlar.

Yüzlerce başvurudan sadece birkaç kişinin hakkını gerçek anlamda aradığı ve süreci takip ettiği biliniyor. Tüketici mahkemesi avukat ücreti ve davayla ilgili genel durum, davanın nasıl sonuçlanabileceğine dair ihtimaller göz önünde bulundurulacaktır.  Özellikle günümüzde her türlü teknolojik alette, gıda veya giyime dair üründe ödenmiş olan ücretin haksız bir şekilde alınması ve taahhüt edilen hizmetin sağlanmadığı belirtilebiliyor. Bu tarz durumlarda herkesin kanunlara uygun bir şekilde girişimlerde bulunması mümkündür.

  • Tüketici Hakları İçin Hangi Avukata Başvurabilirim?

Başvurularınızı yapacağınız kurumlar sizin başvurunuzu dikkate almaksızın, doğrudan kullanıcı hatası, ayıbın üründen değil de kullanıcının dikkatsizliğinden kaynaklandığını öne sürmesi artık alışılmış bir durumdur. Yüzlerce, binlerce adet iade başvurusu alıyorlar ve bunların reddedilebilmesi, doğru olanlarının da arada kaynaması için girişimlerde bulunuyorlar. Tüketici mahkemesi avukatları İstanbul için seçim yapılmak istendiği taktirde, başvurunuzu Mehmet Ali Helvacı için yapmanız, lehinize olacaktır. Özellikle davaların teknolojik aletler, internetten veya mağazadan yapılan alışverişlerde iade reddine dönüşmesi halinde tüketicilerin tüm hakları göz önünde bulundurulacaktır.

Ürünün iadesinin mümkün olması için gerekli olan tüm koşullara dikkat edilerek, tam olarak kazanılabilecek bir dava açılacaktır. Böylelikle gerekli olan belgelerin tamamını temin etmeli, avukatınıza vermeli ve davayla ilgilenmesine imkan tanımalısınız. Hiçbir gerekçe gösterilmeksizin malın reddi veya doğrudan kullanıcı hatası raporunun kayıtlara işlenmesi, sizi haksız çıkarmayacaktır. Alıcı teslimden sonra da malı özenle koruma yükümlüğüne sahip olduğu için, eğer gerçek bir kullanıcı hatası bulunuyorsa zaten bu durumda davada çoğu zaman olumlu bir geri dönüş sağlanması mümkün olmaz. Tüketici hakları avukatlık ücretleri ile avukatınızla iletişime geçerek, davanın durumuna bağlı olarak güncel fiyatlar üzerinden anlaşma sağlamanız mümkündür.

Tüketici Hakem Heyeti
Tüketici hakem heyeti, tüketici ayıplı mal ve beraberindeki hizmetlerinin sunulması durumunda tüketicinin başvuru yapabileceği bir müessesedir. Tüketici bu heyete başvuru yapması ile birlikte satıcının mal ya da hizmetlerindeki eksiklikleri dile getirebilir.
Tüketici Hakem Heyeti nereye şikayet edilir
Tüketici Hakem Heyeti, Asliye Hukuk Mahkemesine itiraz edilebilir. Tüketici Hakem Heyeti tüketicinin istediği doğrultuda hizmet göstermediği takdirde bu durum ispatlarla birlikte Asliye Hukuk Mahkemesine gerçekleşen itirazla kabul görür.
Tüketici Mahkemesi kararları mobilya
Tüketici Mahkemesi kararları mobilya Herhangi bir mobilya alındığı takdirde bu mobilya eksik parçalar içerdiği zaman Tüketici Mahkemesi heyetine şikayet gerçekleşir. Tüketici Mahkemesinin kararları Mobilya’nın üretiminin gerçekleştiği yere kadar şekillenebilir.

İlginizi Çekebilir;


Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?

Garanti Kapsamındaki Tüketici Hakları Ve Avukat Seçimi

Ayıplı Malın İadesi Hakkında Yargıtay Kararları

Ayıplı Malın İadesi Davası

Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

“Alınan Mal Ayıplıysa Nasıl Şikayet Edilir?” üzerine 2 yorum

Yorum yapın

Hemen Ara