0 216 459 53 97
Sosyal Medya Hesaplarımız

Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

Yeni tüketici yasası sayesinde artık, aldığınız herhangi bir üründe ortaya çıkan sorunlar nedeniyle iade yapmanız çok daha kolay bir hale geldi. Günümüzde küçük veya büyük mağaza fark etmeksizin, satmış oldukları ürünlerle ilgili olarak belirlediği geri iadeyle ilgili şartlar bulunuyor. Bu şartlara uygun hareket etmemelerine ek olarak, tüketici hakem heyetine başvurulmadığı taktirde, müşterinin haklarını tam olarak kanuna uygun bir şekilde koruma girişiminde bulunmuyorlar.

Kullanıcı hatası olmayan durumlarda kullanıcı hatası, iade ve cayma hakkı bulunmasına rağmen, iadeyle ilgili bazı durumlar öne sürebiliyorlar. Bu tarz durumların ortadan kaldırılabilmesi için, Türkiye genelinde her ilde bulunan tüketici mahkemeleri ve hakem heyetleri, başvurunuz için olumlu sonuç almanızı sağlayacaktır. Tüketici hakları avukatı Maltepe bünyesinde bulunan ofis sayesinde yardımcı olacak, süreç boyunca lehinize olan tüm durumlarla ilgili bilgi edinmenizi sağlayacaktır.

Garanti Kapsamındaki Malı Nasıl İade Ederim?

Garanti kapsamında olan ürünlerde iade yapılabilmesi için, ürünün zarar görmemesi ve doğrudan kullanıcı hatasına maruz bırakılmaması gerekiyor. Sizinle ilgili olmayan sorunlarda da pek çok kurum doğrudan sizden kaynaklandığını öne sürerek, hata nedeniyle cihaza zarar verdiğinize dair kayıt tutabilir. Garanti bulunup bulunmaması son derece büyük bir önem teşkil ettiği için, başvurunuzu tüketici hakları doğrultusunda yaparken bu belgeyi ye yanınızda götürmeniz gerekiyor.

Bu tarz durumlarda eğer herhangi bir şekilde ürüne etkiniz olmadığını biliyorsanız, servisten gelen raporu, garanti belgesini ve ürünü de alarak başvuruda bulunabilirsiniz. Tüketici hakları hukuk bürosu bu süreçte mağduriyet yaşayan müşteriye her türlü kanıtı da temin ederek, davayı kazanması için yardımcı olacaktır. İadeyle ilgili olarak merak ettiğiniz tüm durumları avukatınıza sorabilirsiniz. Ardından başvurunuzla ilgili süreçte sizden istenecek olan tüm bilgileri avukata vermeniz gerekiyor. Garanti kapsamında olan veya olmayan ürünün iade sürecinde ne yapılacağıyla ilgili bilgiyi de avukatınızdan alabilirsiniz.

Mağaza Ürünü Geri Almıyor Ne Yapmalıyım?

Mağazada ürünün satışının ardından geri alınmaması gibi bir durumla karşılaşıldığı taktirde, güncel başvuruların tamamı doğrudan bu durum da belirtilerek yapılmalıdır. İnternet üzerinden yapacağınız alışverişler ve mağaza aracılığıyla yapacağınız alışverişler arasında bazı maddelerde farklar oluşması normaldir. Tüketici hakları avukatı iletişim halinde size bu süreçle ilgili hem detaylı olarak bilgi verecek hem de mağazanın ürünü almasıyla ilgili gerekli desteği sağlayacaktır.

Satın alınan ürünün satılmasını imkansız hale getirecek bir durum yaşanması halinde, internet satışlarında veya mağazada, ürünlerle ilgilenen kişiler mutlaka gerekli satış iptalini yapmalıdır. Ayıplı olduğunu bilmeleri ve kayıt altına almaları veya almamaları halinde ürünü satışa çıkararak müşteriye sunmaları halinde, ürünlerde alıcının herhangi bir kusuru bulunmaz. Yine de alıcı tarafından fark edilmeyen fakat kusurlu olan ürünlerin incelemesinde satış öncesinde ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketici mahkemesi avukatları İstanbul genelinde sizin için süreci takip edecektir. Belirli iade girişimlerinin ardından, avukatınız nakit para olarak iade imkanına sahip olmanızı veya ürünün yeni ve ayıplı olmayanını temin etmenizi sağlayacaktır.

  • Nakit İadesi Alabilir Miyim?

Herhangi bir problemle karşılaşmamak için tüm kanıtların ve garanti belgesi bulunuyorsa, bu belgenin de temin edilmesinin ardından nakit iadesi alınabilir. Aldığınız malın iadesiyle ilgili olarak yapacağınız her türlü işlemi elektronik cihazlarda farklı, gıda ve giyim sektöründe farklı şekilde değerlendirmeye tabii tutuyorlar. Bozulmaya yakın bir tarihe sahip olan yiyecekte de, ayıplı olduğu bilinmesine rağmen satışı gerçekleştirilen telefon, bilgisayar gibi teknolojik aletlerde de nakit iadesi alınmasına hükmedilebilir. Bu karar günümüzde birçok kez çıktığı için eğer ürünün yenisini istemiyorsanız, bu yola başvurmanız son derece mantıklı olacak ve kazanma ihtimaliniz de yükselecektir.

İade Hakkı İçin Karar Ne Kadar Sürer?

İade hakkına sahip olmanız için hakem heyetine başvurabilir ürünlerle ilgili mağduriyet yaşamadan ortalama 2 ay ila 9 ay arasında davanın sonuçlanmasını bekleyebilirsiniz. Bu süreçte avukatınız, verdiğiniz bilgiler ve belgeler doğrultusunda davanın ilerleyişiyle ilgili olarak gerekli işlemleri gerçekleştirecektir. İade hakkı için verilecek olan karar özellikle tüketici hakem heyetindeki yoğunluğa veya davaya bağlı olarak, tüketici mahkemesindeki yoğunluğa bağlı olarak birkaç hafta ila birkaç aylık zaman diliminde karara varılabiliyor.

Satın alınan ürünle ilgili olarak eğer alıcı, ürünün herhangi bir şekilde ücretini ödemez ise bu durumda alıcının geri iade başvurusunda bulunması mümkün değildir. Çünkü satıcının banka kayıtlarında iptal edildiğini göstermesi veya ürün bedelinin ödenmediğini belirtmesi halinde, satıcının bu süreçte yükümlülüğü ortadan kalkar. Ürünün ayıplı çıkması, hizmetle ilgili taahhüt edilen durun ortaya çıkmaması ve ürünün alıcı tarafından beğenilmemesi gibi durumlarda cayma hakkından 2 haftalık süreçte yararlanılması mümkündür. Öngörülemeyen sebeplerle ürün süresinde iade edilemediği taktirde alıcı, sipariş verdiği ürünü iptal etmesi veya ödemeyi nakit yapmışsa caymak istemesi halinde 14 gün hakkı bulunur. Ürün iadesinin gerçekleştirilmesi ve nakit olarak ücretin tahsil edilecek olması halinde 14 günlük süreçte ürün geri götürülebilir ve ödenecek olan tutar da ortalama 20 gün içerisinde banka hesabınıza yatırılabilir. Tüketici mahkemesi avukat ücreti ödemesini ise dava başlangıcında veya sonunda, konuştuğunuz gibi yapabilirsiniz.

Hangi Avukata Başvurmam Gerekir?

Yapacağınız başvuruyla birlikte avukatınız sizin için özel olarak davayla ilgilenecek, haklı olduğunuzun anlaşılabilmesi için özel olarak hizmet verecektir. Yapılacak başvuruyla birlikte avukatınız sizin için süreci kontrol edecek ve en iyi şekilde yönetecek. Özellikle son dönemde tüketici mahkemesi avukatı İstanbul genelinde, haklarını arayan müşteriler için hizmet vermeye devam ediyor. Mehmet Ali Helvacı ile bu konuda iletişime geçebilir, herhangi bir mağduriyet yaşamaksızın sürecin tam olarak takibini, en net şekilde lehinize sonuçlanabilecek yapıya sahip olmasını sağlayabilirsiniz.

İstanbul Maltepe’de avukatlık ofisi bulunan Mehmet Ali Helvacı ile hafta içi ve hafta sonları iletişime geçebilirsiniz. Ardından tüketici hakları avukatlık ücretleri de dahil olmak üzere, süreçle ilgili bilgi alabilirsiniz. Avukatınız sizden davanın açılmasıyla ilgili gerekli olan belgeleri talep ettiği taktirde, herhangi bir eksik teslimat yapmamaya özen göstermeli ve sürecin lehinize işlemesini bu şekilde garantiye almalısınız.