İstanbul’da Tüketici Hakları Davası Nasıl Açılır?

Tüketicilerin mağazalarla yaşamaya devam ettikleri ürün iadesi sorunları nedeniyle artık özellikle cayma hakkı, nakit iadesi, garanti bulunup bulunmaması, ürün türü ve yapısına detaylarıyla dikkat ediliyor. Bu tarz detaylar, kimin haklı olduğunun ortaya çıkarılabilmesini sağlarken, aynı zamanda mağduriyetin giderilebilmesine de imkan tanıyor. Davayı açmayla ilgili olarak anlaştığınız avukatın sizden istediği bilgileri ve belgeleri herhangi bir eksik olmaksızın temin etmeni ve teslim etmelisiniz. Ancak bu sayede tam olarak istediğiniz sonuca ulaşmanız mümkün olacak ve herhangi bir mağduriyet yaşamaksızın tüketici hakem heyetlerinin, lehinize karar almasını sağlayabileceksiniz.

Bir mağazanın haklı olan müşterisinin haklarını gözetmeksizin ürün iadesi yapmadığı görülürse, bu tarz bir durumda özellikle İstanbul’da başarılı avukatlardan yardım alabilirsiniz. Ödemelerin tamamen yeni çalışmalara uygun bir şekilde gerçekleştirilmesi sayesinde artık avukatlar hem fatura temin etmeyle ilgili sorun yaşamıyor, hem de müvekkillerinin haklarını kanuna uygun olarak koruyabiliyorlar. Ürün tipi ve iki tarafın da alışveriş sürecindeki sorumlulukları, dava başlangıcında incelenecek ve kararın da genel olarak buna göre verilecek olduğu bilinen yapıyı ortaya çıkarıyor.

Tüketici Hakları İçin Dava Nasıl Açılır?

İstanbul genelinde tüketici haklarının korunabilmesini sağlayan avukatlara başvurabilirsiniz. Duruşmaları takip etmesi için anlaştıktan sonra gerekli olan her türlü bilgiyi temin etmesini sağlayarak hem avantajlı hale gelebilir hem de bu süreçte tam olarak kanuna uygun hareket edecek kişi olduğu için, mağduriyet yaşamaksızın süreçle ilgili sorunlarla karşılaşmazsınız. Avukatınız tam olarak alıcı firma eğer haksızsa zaten davayı çok kısa bir süre içerisinde sonuçlandıracaktır. Bunun dışında bir durum olduğu taktirde zaten firmalar davanın açılmasına gerek kalmaksızın ödemeleri yapmaya razı olabiliyorlar. Cayacağınızı ve davayı yarıda bırakacağınızı düşünenler ise, sizi birkaç ay duruşmalarla oyalayarak, ödeme yapmamak için çaba sarf edebiliyorlar.

Tüketici hakları avukatlık ücretleri ve hangi konuyla ilgili mağazanın şikayet edileceğine dair bilgilerde karar birliği sağlandıysa, avukatınızın sizden bazı talepleri olacaktır. Alınan ürünlerin faturası, mağdur olduğunuzu gösteren servis kaybı ve rapor, hasar durumu ve hizmet yapısıyla ilgili belgeler talep edilecektir. Sizden bu belgeler talep edildikten sonra, kanuna uygun bir şekilde avukatınız gerekli başvuruları yapacak ve komisyonun lehinize bir karar çıkarmasını sağlamaya çalışacaktır.

Tüketici Davaları Hangi Mahkemede Açılır?

Tüketicilerin haklarını aramasıyla ilgili olarak açılacak olan davalar tamamen yeni çalışmalardan yararlanılabilmesini kolay hale getiriyor. Mahkeme kararlarına uygun hareket edilmesini sağlayan avukatlar aynı zamanda hem Türkiye genelinde her türlü işlemi hakem heyetlerinde hem de ürüne ve kanuna uygun bir şekilde mahkemede gerçekleştirmeye devam ediyor. Tüketici hakları avukatı Maltepe de bulunan bürosu sayesinde size bu konuda dava sonuna kadar yardımcı olacak ve başvurduğunuz ürünün değeriyle ile ilgili olan tutarla ilgilenen komisyona davayı taşıyacaktır.

Mağaza Ürün İadesi Yapmazsa Ne Yapılır?

Mağaza ürün iadesiyle ilgili kanuna uygun bir şekilde müşterinin hakkı olan girişimlerde bulunmaması halinde mağduriyet yaşanmasına neden olabilir. Bu tarz durumların ortaya çıkmaması istendiği gibi, eğer müşteri hakkını almak isterse tüketici hakları avukatı iletişim numaralarından iletişime geçebilir ve davanın takip edilmesi için yardım talep edebilir. Böylelikle mağazanın ürün iadesi yapmamasıyla ilgili olarak mahkeme tarafından verilecek olan kararın kendi lehine verilmesini sağlayabilir ve son kullanma tarihi geçme ihtimali bulunan mal veya teknolojik aletlerle ilgili net kararlar alınmasını sağlayabilir. İade yapılmaması halinde avukat tarafından açılacak olan davada, ürünün alıcıyı mağdur ettiği ve taahhüt edilen hizmetin elde edilemediği belirtilmesi oldukça önemlidir.

İstanbul’da Tüketici Davaları Avukatı

İstanbul genelinde verilen hizmet sayesinde artık tüketici mahkemesi avukatı İstanbul fiyat ortalamasına uygun bir şekilde tutulabiliyor. Bu sayede sizin için aylar boyunca devam edecek olan davayı takip edecek avukatınız, ürünle ilgili yaşamış olduğunuz mağduriyeti hakem heyetlerine veya ürünün bedeline bağlı olarak mahkemeye bildirerek sürecin lehinize işlemesini sağlayacaktır.

  • İstanbul’da Hangi Avukata Başvurmalıyım?

İstanbul bünyesinde avukat başvurularını günümüzde özellikle tüketici hakları hukuk bürosu bulunan Mehmet Ali Helvacı’ya yapabilirsiniz. Cayma hakkından iadenin nasıl yapılacağına dair kararlara kara her türlü kararı birlikte alabilir, mahkemeye yapacağınız başvuruda ise tüm bu durumları göz önünde bulundurarak bir rapor sunabilirsiniz. Herhangi bir belge bulunmaksızın mahkemeye başvurulamayacağını belirtecek olan avukatınız için, mağduriyetinizi belirten tüm belgeleri toplamanız son derece önemlidir. Bu sayede avukatınız süreci doğrudan başarılı bir şekilde takip edebilecek ve mahkemenin alacağı kararı lehinize çevirebilmek için özel olarak girişimlerde bulunacaktır.

Malın İadesinde Nakit Ödemesi Yapılabiliyor Mu?

Malın iadesinde gerekli olan ödeme işlemleri özellikle kanuna uygun bir şekilde verilecek olan karar doğrultusunda yapılmakla yükümlüdür. Kanunda ödemelerin direkt olarak nakit olarak gerçekleştirilebildiği ve buna ek olarak her türlü faaliyetin mutlaka ürünün satın alındığı değer doğrultusunda yapılması gerektiğini ortaya çıkarıyor. Son dönemde milyonlarca Türk Lirası değerinde ürün iadesi başvurusunda bulunulmuş fakat firmalar tarafından çok büyük bir bölümünün reddine yönelik karar çıkmıştır.

Tüketici mahkemesi avukatları İstanbul bünyesindeki davalarla ilgili olarak alınan kararlarda çok büyük bir etkiye sahipler. Özellikle de malın iadesine dair girişimlerde bulunulması, nakit ödemesinin yapılmasına dair kararlar çıkmasını kolaylaştırıyor. Günümüzde nakit iadelerde ürünün ücreti garanti kapsamındaki sürede ayıplı mal olduğu tespit edilmesi uzun sürse dahi, satın alınma fiyatıyla yapılmak durumundadır.

Aldığınız fiyatının 5000 Türk Lirası olarak tanımlandığı bir ürün için son dönemde bu fiyat 2200 Türk Lirası’na kadar inmiş olabilir. Eğer halen garanti kapsamındaysa ve satış hatası yeni yeni ortaya çıkıyorsa, bu tarz durumlarda mahkemenin vereceği nakit ödeme kararı doğrultusunda firma 5000 TL ödemek zorundadır. Bu karar kurumlar için son derece kötü olarak tanımlanabilir. Mağazanın avukatları da ödemenin yapılmaması için bazı kanıtlar öne süreceğinden dolayı, kararın lehinize sonuçlanması için her türlü detayı mahkemeye sunmak durumundasınız. Tüketici mahkemesi avukat ücreti gibi durumlar için çoğu zaman bir karar sunmaz ve ücret alıcı ile satıcı tarafından ödenir.

Tüketici Hakları Tazminat davası nasıl açılır?
Tüketici davaları tüketicinin ikametgahı ettiği yerde bulunan mahkemede açılabilir. Kanuna aykırı durumların ortadan kaldırılabilmesi adına tüketici hakları ile beraber tazminat davası da aynı doğrultuda açılır.
Tüketici haklarına dava nasıl açılır?
Tüketici haklarına dava açılmak istenildiği takdirde ikametgah edilen yere en yakın mahkemeye dilekçe verilmeli. Dilekçe içerisinde her türlü etmen belirtilmeli. Dilekçe mahkeme tarafından kabul görüldüğü takdirde dava açılır.
Tüketici Hakem Heyeti kararı sonrası ne yapmalı?
Tüketici Hakem Heyeti belirli sorunlar dahilinde karar oluşturur. Bu karar gerek satıcı gerekse tüketiciye göre farklılık sağlayabilir.
Tüketici Haklarına Şikayet Nasıl Yapılır?
Tüketici haklarına şikayet gerçekleştirileceği takdirde bir dilekçe oluşturulur. Direkt dilekçe Tüketici haklarına iletilir. Onaylanması ya da onaylanmaması durumunda tüketiciye karar gelir.

İlginizi Çekebilir;

İstanbul’da İşçi ve Tüketici Avukatı

Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?

Ürün Sorumluluğu İçin Avukat

İstanbul’da Tüketici ve İşçi Hakları Avukatı

Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

Hemen Ara