0 533 351 98 54
Sosyal Medya Hesaplarımız

Ürün Sorumluluğu İçin Avukat

Satın alınan bir ürünün kusurlu çıkması sebebi ile kişilerin zarara uğraması ürün sorumluluğu başlığı altında incelenmektedir. Ürün sorumluluğunu alan firmaların bu tür kusurlu ve ayıplı malların geri alınması konusunda hiçbir sıkıntı çıkarmadıkları bilinmektedir. Pahada yüksek olan bazı mallarda ise bu zararın karşılanması firmalar için bir külfet haline gelebilmektedir. Bu nedenle ürün sorumluluğu konusunda hukuki yardım almanız gerekli olabilecek noktalardan bir diğeridir. Ürün sorumluluğu için avukat başlığı altında bir seçim yaparken kesinlikle genel olarak seçtiğiniz avukatın daha öncesinde hangi davaları aldığı hakkında fikir sahibi olmalısınız. Bu şekilde seçim yaparsanız sizi hukuki zeminde yetkin şekilde temsil edecek bir avukat ile iş birliği kurabilirsiniz.

Malların Ayıplı ve Kusurlu Olduğuna Nasıl Karar Verilmektedir?

Malların ayıplı ve kusurlu olması konusunda uygulanan bazı kriterler bulunmaktadır. Bu kriterlere uygun olarak malların size farklı ya da ayıplı gönderildiği düşünürseniz malı iade etme ve hatta parasını talep etme imkanınız bulunmaktadır.

Kişilerin bu süreçler içerisinde maddi olarak kayıpları büyüdükçe dikkate almaları gereken hukuki prosedür de karmaşık bir hal alacaktır. Avukat aracılığı ile bu süreçlerin ilerletilmesi çok daha kolay olacaktır. Ürün sorumluluğu için avukat başlığı altında yer alan bilgilendirmelere bakılırsa sigorta konusunda da bilgi sahibi olunması gerekmektedir. Sigortalı olan bir malın iadesinin yapılması çok daha kolay olmaktadır.  Kişilerin hem ürünler hakkında hem de karşı firmanın gösterdiği müşteri memnuniyeti eğrisi hakkında farklı farklı davalar açma imkanınız vardır. Tabi ki bu süreci uzman bir görüşün liderliğinde gerçekleştirmek çok daha mantıklı olacaktır.

Ürün Sorumluluğu Sigortası

Firmaları kendilerini ürün sorumluluğu sigortası ile koruma altına almaları süreç içerisinde herhangi bir şikayet ya da ürün iadesi gerçekleşse bile bu iadenin ve teminatın sigorta tarafından karşılanması mümkün kılınmaktadır. Tabi ki bazı aşamalarda sigorta şirketinin kriterler bakımından kişiler ile anlaşamadığı noktalar da olabilmektedir. Yine bu sebep ile ürün sorumluluğu için avukat listesinden yetkin bir işi ile iş birliği yapmanız çok daha mantıklı olacaktır.

Sigorta konusunda kişilerin zararlarının ödenmesi için sigorta poliçesinde yer alan kurallara uygun adımlar atılması gerekmektedir. Bu noktada dikkate alınması gereken temel öğeler;

  • Sigorta poliçesi kapsamında belirlenen coğrafi sınırlar içerisinde meydana gelen ürün hatalarının teminatı sigorta kapsamında bulunmaktadır. Bu sınırların dışında meydana gelen sorunlarda sigortanın ödeme yapması söz konusu değildir.
  • Poliçe süresi içerisinde bu olayın gerçekleşmesi gerekmektedir. Poliçe süresinde bir aşılma meydana geldiği zaman kişilerin ürün koruma sisteminden faydalanma gibi bir imkanlarının bulunmadığı da belirtilmesi gereken konu başlıklarından bir diğeridir. Bu nedenle firmaların hangi süreçler içerisinde ürün sorumluluk sigortasının geçerli olduğunu ve yenilemelerin yapılması gerektiğini iyi takip etmeleri gerekmektedir.

Bu genel ilkeler çerçevesinde ürün sorumluluk sigortası kapsamına alınan firmalarda müşteri memnuniyeti seviyesi de oldukça yüksek bir seviyede olmaktadır.