Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?

Satın alınan ürünle ilgili olarak ayıplı olma durumu nedeniyle mağduriyet yaşayan müşterilerin ürünü iade etme ve cayma gibi bazı özel hakları bulunuyor. Caymanın belirli bir süresi bulunurken, iade hakkı tamamen herhangi bir kursunuz bulunmuyorsa ve üretici veya satıcı firma kusurluysa her zaman için olumlu sonuç alabileceğiniz bir yapıya sahiptir. Türkiye genelinde özellikle tüketici mahkemeleri ve ilçelerde bulunan tüketici hakem heyetleri, bu tarz davaları takip ediyorlar.

Aylar boyunca süren davalar olduğu ve kazanma ihtimaliniz bazı durumlarda tamamen avukatınızın başarısına bağlı olduğu için, mutlaka tüketici hakları hukuk bürosu ile iletişime geçmeniz gerekiyor. Bu sayede olumlu bir sonuca ulaşmanız da mümkün olacaktır. Alınan ürünün ne olduğu genellikle çok büyük bir değişime neden olmuyor fakat garanti süreci, garanti kapsamındaki durumlar, taahhüt edilen hizmet gibi durumlara değinildiği için, malın iadesiyle ilgili özel olarak girişimlerde bulunulması da mümkün olacaktır.

Garanti Kapsamında Olan Mal İade Edilebilir Mi?

Garanti kapsamında olan bir ürünün kanuna uygun bir şekilde olduğu taktirde iade edilmesine dair herhangi bir engel bulunmuyor. Bundan dolayı hem lehinize olacak bir sonuçla karşılaşmanız bir hayli kolay oluyor hem de kanunlarda genellikle lehinize olan durumlar göz önünde bulundurulduğu için, pek çok farklı hasar oluşumu veya ayıpla karşılaşılması halinde farklı sonuçlara ulaşılabiliyor.

Tüketici Mahkemesi avukatı İstanbul gibi büyük şehirlerde sizin için özel olarak davaları takip edecek, aylar boyunca sürecek olan duruşmalarda özellikle lehinize olacak en iyi sonucun alınmasını sağlamaya çalışacaktır. Avukatı bulunmayan kişilerin davalarda hem tam olarak gerekli incelemeler yapılmaksızın kararla mağduriyeti daha da artıyor hem de ücret ödemesi veya ürün yenileme gibi kararlarla karşılaşması zorlaşıyor.

Servisten Kullanıcı Hatası Denilerek Dönen Malın Şikayeti

Satıcının belirlemiş olduğu bir servise gönderilen fakat bu serviste de kullanıcı hatasından kaynaklanan ve garanti kapsamında bulunmayan üründen dolayı ücret talep edilen durumlar olabiliyor. Yüz adet servise gönderme vakasının seksen ve üzerinde bu tarz durumlarla karşılaşıldığı için, müşteriler de artık haklarını aramaya başladı. Sürekli olarak kullanıcı hatası, yazılımla ilgili veya cihazın genel bir ayıbının bulunmadığı öne sürülüyor. Bundan dolayı hata denilmesi ve malın şikayetinin dahi net olarak incelenmediği servislerde ve mağazalarda ürünler için özel bir dava açılması mümkündür.

Hakem Heyetine Yapılacak Başvuru Nasıl Olur?

Hakem heyetlerine gönderilecek olan belgelerin ve ürünün, son dönemde avukat tarafından sürecin izlenmesi halinde doğrudan alıcı lehine sonuca ulaşıldığına şahit olunuyor. Bu nedenle tüketici hakları avukatı iletişim doğrultusunda hangi sorununuz olduğu ve bu sorunla ilgili ödenecek ücret, kazanma ihtimaliniz gibi durumlara da dikkat edecektir. Böylelikle bir anlaşma sağlayabilir, sonrasında ise sizin yerinize avukatınızın davayı kontrol etmesini, kanunlara uygun bir şekilde kazanmanızı desteklemesini kolaylaştırabilirsiniz.

Hakem heyetine yapacağınız başvuruyla ilgili olarak her yıl değişen bir değer limiti bulunur. Bu limitleri avukatınızdan öğrenebilir, hakem heyetlerine mi yoksa tüketici mahkemelerine mi başvurmanız gerektiğiyle ilgili tüm işlemleri avukatınızın gerçekleştirmesini talep edebilirsiniz.

Ürünün Nakit İadesi Ne Kadar Olur?

Ürünle ilgili verilen bilgiler ve taahhüt edilen hizmet eğer gerçeğini yansıtmıyorsa, ürün ayıplıysa veya istenen verim alınamıyorsa cayma hakkı bulunur. Cayma hakkı 14 gündür ve bu süre zarfında üründe genel olarak bir fiyat değişimi yaşanmaz ve doğrudan ödenen ücretin müşteriye iade edilmesi mümkün olur. Tüketici hakları avukatlık ücretleri ödendikten sonra, avukatınız sizin için nakit olarak iadesinin yapılmasını istediğiniz ürünle ilgili gerekli çalışmaları gerçekleştirecektir. Karar hakem heyeti ve bilirkişi tarafından detaylandırıldıktan, mahkeme tarafından onaylandıktan sonra ise davayı kazanıp kazanmadığınız ortaya çıkacaktır.

Günümüzde binlerce adet dava bulunuyor ve bundan dolayı süreç bazı durumlarda oldukça üzün sürebiliyor. Bundan dolayı mutlaka, hem kanunları bildiği için hem de davayı her zaman yakından takip edebileceği için avukata ihtiyacınız bulunuyor. Ürünün nakit iadesinin talep edilmesi ve garanti belgesinde 3 yıla kadar garantili olan bir üründe, 2 yıl 8 ay geçtikten sonra bozulma durumunda iade hakkı, ürün garantili olduğu için bulunur.

Özellikle son dönemde ortaya çıkan problemler nedeniyle kullanamamaya başladığınız ürünlerde iade yapılmasına karar verilmesi halinde, firma size bu üründe, satın aldığınız fiyattan ödeme yapmakla yükümlüdür. Aldığınız fiyat 2000 TL iken, günümüzde 800 TL’ye kadar düşen bir ürün için son fiyat ödenmesi mümkün değildir. Mutlaka 2000 TL olarak temin ettiğiniz ücretin ödenmesi gerekir. Tüketici mahkemesi avukat ücreti ise dava öncesi ve sonrası, nasıl anlaştığınıza göre değişiklik gösterebilir.

  • Nakit Ve Ürün Yenileme İadesi

Ürünlerin iade edilmesine karşı çıkan işletmelerde çoğu zaman ikinci ve üçüncü başvurunun ardından firma tam olarak kursun ortaya çıkarılmasıyla ilgilenecektir. Sadece kullanıcı hatası kaydı tutularak müşteriye iade edilen bir telefonun, bilgisayarın, kıyafetin veya herhangi bir ürünün kaydı sürekli olarak bu şekilde kalmayabilir. Nakit ve ürün iadesiyle ilgili olarak desteği Mehmet Ali Helvacı’dan alabilir, sizin için gerekli belgeleri temin etmesi ve davanın lehinize sonuçlanmasını kolaylaştırabilirsiniz. İsterseniz nakit olarak ürünün ücretinin iade edilmesine yönelik, isterseniz de yeni ve ayıplı olmayan bir ürünün iade edilmesine dair başvuruda bulunabilirsiniz. Tüketici mahkemesi avukatları İstanbul genelinde bu tarz davalarla ilgilenme konusunda son derece deneyimlidir.

Hangi Avukattan Yardım Alabilirim?

İstanbul’da bulunan bürosu sayesinde Mehmet Ali Helvacı, herkes için özel olarak avukatlık hizmeti vermeye devam ediyor. Tüketicilerle ilgili davaları tüketici hakları avukatı Maltepe ofisiyle birlikte bu bölge ve İstanbul genelindeki hizmetleriyle sürdürüyor. Özellikle son yıllarda yardım alınabilecek güvenilir ve başarılı avukatlar, davaların seyrini çok önemli ölçüde değişikliğe uğrayabiliyor. Bu tarz durumlar ortaya çıktığı için, avukat seçiminizi yapmanızla ilgili olarak en mantıklı ve ihtiyaç duyacağınız kişi Mehmet Ali Helvacı olacaktır. Garanti belgesi, ödemiş olduğunuz ücret, taksit durumu, ürün durumu, ayıpla ilgili olarak genel bilgiler ve daha pek çok noktaya dikkat ederek sizin davadan kazanan taraf olarak çıkmanızı sağlayacaktır.

Garanti belgesinin tüketiciye sağladığı haklar nelerdir?
Garanti belgesinin tüketiciye sağladığı birçok hak bulunur. Garanti süresi içinde ürünün tekrardan arızalanması gibi etmenlerde tüketici bu durumu garanti belgesi ile birlikte ücretsiz onarım hakkına sahip olabilir. Bununla beraber tamir gerektiren herhangi bir ürünün azami süresi aştığı takdirde garanti belgesi önemli bir nitelik taşır.
Garanti nasıl başlar?
Garanti süresi malın tüketiciye tam anlamı ile teslim edildiği tarihten itibaren başlar. Garanti süresi tüketiciye teslim tarihi sonrasında başlaması ya da öncesinde başlaması gibi bir durum söz konusu değildir.
Hangi durumlarda telefon değişimi yapılır?
Herhangi bir telefona sahip olunduktan sonra telefonda satın alınan yerde ilgili bir problem olduğu takdirde telefon değişimi gerçekleşebilir. Bu tüketicinin en doğal hakkıdır.
Garanti süresi içerisinde arızalanan mallar için satıcı hangi kategoride belirtilen haklardan birini kullanabilir?
Garanti süresi içerisinde herhangi bir ürün arızalandığı takdirde satıcı malum tüketiciden dolayı kaynaklandığını ispatlayan belirli nitelikler kullanabilir. Bu da satıcının bir hakkıdır.

İlginizi Çekebilir;

Garanti Kapsamındaki Tüketici Hakları Ve Avukat Seçimi

İstanbul’da Tüketici Hakları Davası Nasıl Açılır?

Alınan Mal Ayıplıysa Nasıl Şikayet Edilir?

Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

Ürün Sorumluluğu İçin Avukat

“Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?” üzerine 8 yorum

  1. Aldığımız ürünün fiyatında artış varsa arasındaki farkı ödemek zorundamıyız

    Yanıtla
  2. Merhabalar , geçtiğimiz sene sinerji bilgisayardan bir bilgisayar aldım ve 1.5 ay önce bi sorunla karşılaştım sinerji bilgisayara götürdüm bilgisayarı işlemcide sorun olduğunu belirttiler ve 47 günün sonunda bana dedikleri ürünün aynısı ve muadili bulunmadığından 1 yıl önceki fatura tutarı iade edilecek aldıgım tutar 3200 tl suanki malın eder kur farklı yüzünden 7 bin tl kanunen bi hakkım varmı ?

    Yanıtla
  3. Merhabalar, ünlü bir firmadan aylar önce 2 yıl garantili tencere takımı aldım pahalı bir ürün ve ürün bozulmaya başlayınca değişim için geri gönderdik ancak ürünü iade almaya karar verdiler ama ürün ben aldığımda 1000 tl idi şuan 3000 tl, ben ürünün iadesini istemiyorum değiştirmek istiyorum çünkü ürün pahalandı bu sebepten ötürü bana yapılacak olan ödeme ürünün bu günkü fiyatındanmı olacak veya benim iade almama hakkım var mıdır teşekkürler

    Yanıtla
  4. Merhaba garantiye gönderinin saatimin su aldığı için onarım Ve ya değişim istedim garanti süresi olan 20 iş günü geçtikten sonra tarafıma sorulmadan para iadesi yapılmış ben para iadesi istemiyorum bunun için ne yapmam gerekiyor

    Yanıtla

Yorum yapın

Hemen Ara