Temel ve Evrensel Tüketici Hakları

Temel ve evrensel tüketici hakları, Birleşmiş Milletler Evrensel Tüketici Hakları Bildirgesi içerisinde yer alan temel hak ve özgürlüklere göre düzenlenmiştir. Maltepe tüketici avukatı ve bu konuyla ilgili çalışan diğer birimlerimiz de bu konulara vakıf olarak sizlerin sorunlarıyla ilgilenmektedir bu haklar arasında; temel ihtiyaçların karşılanması, sağlık ve güvenlik, bilgi edinme, eğitilme, zararların giderilmesi, sağlıklı çevrede yaşama, seçme hakkı, ekonomik çıkar koruma ve temsil edilme hakları gibi maddeler yer alır. Maltepe tüketici avukatı bölümüne başvuru yaparak zararlarınızı bu haklar çerçevesinde tazmin edebilirsiniz. Bütün üretici kurumlara, tüketiciler gerekli görmeleri durumunda dava açabilir. Bu noktalara dikkat eden alanında uzman birimimiz sizlere yardımcı olmaktadır.

İşyerinde Dinlenme Süresi Nedir?

Maltepe işçi avukatı görev ve sorumluluklarını yerine getiren ve alan bilgisi yüksek avukatlardan seçilir. Örneğin iş yerinde dinlenme süresi konusunda yaşanılan sorunlarla ilgili olarak Maltepe işçi avukatı çalışanlarına başvuru yapabilirsiniz. 4 saat ve kısa süreli işlerde 15 dakika, 4 saat ve 7.5 saat arası çalışmalara yarım saat; 7,5 ve üzeri çalışmalara ise 1 saatlik bir dinlenme söz konusudur.

Trafik Kazaları Kararları Nasıl Belirlenir?

Ölümlü trafik kazası sonrasında Yargıyay, örnek temsil edecek kararlar vermiştir. Örneğin yüzde 100 oranında kusurlu olan bir kişiye en az 10 bin TL dava açılabilir. Ölümlü trafik kazası davalarının 80 ile 250 bin TL arasındaki tazminatlarla sonuçlandığı da görülmüştür. İş kazası davaları da durumuna göre trafik kazası kapsamında değerlendirilebilir.

Tüketici Hakları Evrensel Beyannamesinde yer alan tüketici hakları nelerdir?
Tüketici Hakları Evrensel beyannamesinde yer alan Tüketici Hakları şu şekildedir, temel gereksinimlerin karşılanması hakkı, sağlık ve güvenlik hakkı, seçme hakkı, eğitim hakkı, ekonomik çıkarlarının korunması hakkı, zararların giderilmesi hakkı ve bunun gibi belirli haklardır.
Tüketici Hakları telefon numarası nedir?
Bakanlığın bünyesinde oluşturulan tüketici hakları telefon numarası ALO 175 şeklindedir. Tüketici danışma hattı olarak yer alır. Tüketicilerin karşılaştığı belirli sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ya da tüketici uyuşmazlıklarının çözülmesi gibi etmenlerde bir çağrı merkezi olarak hizmet verilir.
Tüketici Hakları neden önemli?
Tüketici Hakları, tüketicinin belirli uyuşmazlıklarda ya da sorunlarda problem yaşanmaması adına önemlidir.

İlginizi Çekebilir;

https://mehmetalihelvaci.av.tr/tuketici-haklari-ve-anayasa.html

https://mehmetalihelvaci.av.tr/kimlere-karsi-trafik-kazasi-davasi-acilabilir.html

https://mehmetalihelvaci.av.tr/istanbulda-tuketici-haklari-davasi-nasil-acilir.html

https://mehmetalihelvaci.av.tr/bosanma-sonucu-cocuklarin-velayeti-neye-gore-belirlenmektedir.html

https://mehmetalihelvaci.av.tr/en-onemli-isci-haklari-nelerdir.html

Yorum yapın

Hemen Ara