Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?

Yeni tüketici yasası sayesinde artık, aldığınız herhangi bir üründe ortaya çıkan sorunlar nedeniyle iade yapmanız çok daha kolay bir hale geldi. Günümüzde küçük veya büyük mağaza fark etmeksizin, satmış oldukları ürünlerle ilgili olarak belirlediği geri iadeyle ilgili şartlar bulunuyor. Bu şartlara uygun hareket etmemelerine ek olarak, tüketici hakem heyetine başvurulmadığı taktirde, müşterinin haklarını tam olarak kanuna uygun bir şekilde koruma girişiminde bulunmuyorlar.

Kullanıcı hatası olmayan durumlarda kullanıcı hatası, iade ve cayma hakkı bulunmasına rağmen, iadeyle ilgili bazı durumlar öne sürebiliyorlar. Bu tarz durumların ortadan kaldırılabilmesi için, Türkiye genelinde her ilde bulunan tüketici mahkemeleri ve hakem heyetleri, başvurunuz için olumlu sonuç almanızı sağlayacaktır. Tüketici hakları avukatı Maltepe bünyesinde bulunan ofis sayesinde yardımcı olacak, süreç boyunca lehinize olan tüm durumlarla ilgili bilgi edinmenizi sağlayacaktır.

Garanti Kapsamındaki Malı Nasıl İade Ederim?

Garanti kapsamında olan ürünlerde iade yapılabilmesi için, ürünün zarar görmemesi ve doğrudan kullanıcı hatasına maruz bırakılmaması gerekiyor. Sizinle ilgili olmayan sorunlarda da pek çok kurum doğrudan sizden kaynaklandığını öne sürerek, hata nedeniyle cihaza zarar verdiğinize dair kayıt tutabilir. Garanti bulunup bulunmaması son derece büyük bir önem teşkil ettiği için, başvurunuzu tüketici hakları doğrultusunda yaparken bu belgeyi ye yanınızda götürmeniz gerekiyor.

Bu tarz durumlarda eğer herhangi bir şekilde ürüne etkiniz olmadığını biliyorsanız, servisten gelen raporu, garanti belgesini ve ürünü de alarak başvuruda bulunabilirsiniz. Tüketici hakları hukuk bürosu bu süreçte mağduriyet yaşayan müşteriye her türlü kanıtı da temin ederek, davayı kazanması için yardımcı olacaktır. İadeyle ilgili olarak merak ettiğiniz tüm durumları avukatınıza sorabilirsiniz. Ardından başvurunuzla ilgili süreçte sizden istenecek olan tüm bilgileri avukata vermeniz gerekiyor. Garanti kapsamında olan veya olmayan ürünün iade sürecinde ne yapılacağıyla ilgili bilgiyi de avukatınızdan alabilirsiniz.

Mağaza Ürünü Geri Almıyor Ne Yapmalıyım?

Güncel başvuruların tamamı doğrudan bu durum da belirtilerek yapılmalıdır. İnternet üzerinden yapacağınız alışverişler ve mağaza aracılığıyla yapacağınız alışverişler arasında bazı maddelerde farklar oluşması normaldir. Hem detaylı olarak bilgi verecek hem de mağazanın ürünü almasıyla ilgili gerekli desteği sağlayacaktır.

İnternet satışlarında veya mağazada, ürünlerle ilgilenen kişiler mutlaka gerekli satış iptalini yapmalıdır. Ürünü satışa çıkararak müşteriye sunmaları halinde, ürünlerde alıcının herhangi bir kusuru bulunmaz. Tüketici mahkemesi avukatları İstanbul genelinde sizin için süreci takip edecektir. Ürünün yeni ve ayıplı olmayanını temin etmenizi sağlayacaktır.

  • Nakit İadesi Alabilir Miyim?

Bu belgenin de temin edilmesinin ardından nakit iadesi alınır. Gıda ve giyim sektöründe farklı şekilde değerlendirmeye tabii tutuyorlar. Telefon, bilgisayar gibi teknolojik aletlerde de nakit iade alınmasına hükmedilmektedir. Bu yola başvurmanız son derece mantıklı olacak ve kazanma ihtimaliniz de yükselecektir.

İade Hakkı İçin Karar Ne Kadar Sürer?

İade hakkına sahip olmanız için hakem heyetine başvurur. Ürünlerle ilgili mağduriyet yaşamadan ortalama 2 ay ila 9 ay arasında davanın sonuçlanmasını bekleyebilirsiniz. Bu süreçte avukatınız, verdiğiniz bilgiler ve belgeler doğrultusunda davanın ilerleyişiyle ilgili olarak gerekli işlemleri gerçekleştirecektir. Yoğunluğa bağlı olarak birkaç hafta ila birkaç aylık zaman diliminde karara varılabiliyor.

Alıcının geri iade başvurusunda bulunması mümkün değildir. Satıcının bu süreçte yükümlülüğü ortadan kalkar. Cayma hakkından 2 haftalık süreçte yararlanılması mümkündür. Ödemeyi nakit yapmışsa caymak istemesi halinde 14 gün hakkı bulunmaktadır. Ürün iadesinin gerçekleştirilmesi ve nakit olarak ücretin tahsil edilme halinde 14 günlük süreçte ürün geri götürülmektedir. Ve ödenen tutar da ortalama 20 gün içerisinde banka hesabınıza yatırılmaktadır. Tüketici mahkemesi avukat ücreti ödemesini ise dava başlangıcında veya sonunda, konuştuğunuz gibi yapabilirsiniz.

Hangi Avukata Başvurmam Gerekir?

Haklı olduğunuzun anlaşılabilmesi için özel olarak hizmet verecektir. Yapılan başvuruyla birlikte avukatınız sizin için süreci kontrol eder ve en iyi şekilde yönetir. Haklarını arayan müşteriler için hizmet vermeye devam ediyor. Sürecin tam olarak takibini, en net şekilde lehinize sonuçlanan yapıya sahip olmasını sağlarsınız.

Mehmet Ali Helvacı ile hafta içi ve hafta sonları iletişime geçebilirsiniz. Ardından tüketici hakları avukatlık ücretleri de dahil olmak üzere, süreçle ilgili bilgi alabilirsiniz. Teslimat yapmamaya özen göstermeli ve sürecin lehinize işlemesini bu şekilde garantiye almalısınız.

Aldığımız ürünü kaç günde iade edebiliriz?
Alınan herhangi bir ürünün iade etme süresi yaklaşık 1 hafta kadardır. Fakat ürünü satan kişinin iade edilmesi için verdiği süreye göre bu farklılık gözetir.
Instagramdan aldığım ürünü iade etmek istiyorum ne yapmalıyım?
Instagram’dan alınan herhangi bir ürün tüketici geri iade kabul ettiği takdirde iade edilmektedir. Ancak tüketici geri iade kabul etmiyorsa ürünün iade edilmesi mümkün olmaz. Ayrıca iade edilme istenildiği takdirde alınan yerin aynı adresine ürün paketlenip, gönderilmelidir.
Tüketicinin iade hakkı var mı?
Tüketicinin yanlış gönderilen bir ürün sonrasında iade hakkı bulunmaktadır. Bu yasal olarak da yer edinmektedir.

İlginizi Çeker;

Garanti Kapsamındaki Tüketici Hakları Ve Avukat Seçimi

Garanti Kapsamındaki Malın İadesi Nasıl Olur?

İşe İade Davası

Anlaşmalı Boşanmak İstiyorum

İşe İade Davası Ne Zaman Açılabilir?

“Aldığım Malı İade Etmek İstiyorum Ne Yapmalıyım?” üzerine 8 yorum

  1. SAYIN MEHMET BEY A101 DEN YANLIŞLIKLA ÇAY ALDIM ANÇAK KASİYERLER ÇAY İADESİ YAPMIYORUZ DİYEREK PARAMI İADE ETMEDİLER ANCAK PARAM OLMAZSA İADE EDİYORLAR NASIL OLU ŞİMDİ BEN ET ALSAM KIYMA ALSAM İADE ETMİRMUSUNUZ DEDİM SADECE ÇAYI ETMİYORUZDEYİP ÜRÜNÜ ZORLA SATMIŞLARDIR İADE ALMAYARAK BU DURUM GASPA GİRERMİ POLİS ÇAĞIRDIM GELEN POLİS MEMURLARIDA BİZ TEHTİT HAKARET KAVGAYA GELİYORUZ POLİS ÇAĞIRAMAZSINIZ TÜKETİCİ MAHKEMESİNE GİTMELİSİNİZ DİYEREK VATANDAŞA APTAL YERİNE KOYUP GİTMİŞLERDİR YANİ POLİS BENİM KASİYERLERİ DÖVMEMİ MAĞAZAYIDA KIRIP DAĞITIP SUÇ İŞLEMEYE SEVK EDİR NE YAPMAMLAZIM.

    Yanıtla
  2. Uzaktan Kumandalı araba aldım çocuk için ama çalışmıyor iade etmek için iki defa mağazaya gittim ve paranızı iade edemeyiz herhangi bir değişim de yapamazsınız dediler aradan sadece 1 gün geçmiş lütfen yardımcı olur musunuz rica etsem

    Yanıtla

Yorum yapın

Hemen Ara