Tüketici Hakları Nelerdir?

Tüketici Haklarına Hangi Konuda Başvurulur?

Herhangi bir mal veya hizmet alan kişinin sahip olduğu haklara tüketici hakkı denir. Bu konuyla ilgili Türkiye Cumhuriyeti Anayasası içerisinde düzenlemeler ve kanunlar mevcuttur. Özellikle son dönemlerde tüketiciyi korumaya yönelik kararlar ve kanunlar daha da güçlendirilmiş böylece haksız rekabet başta olmak üzere tüketicilerin mağdur edilmesinin de önüne geçilmiştir. Tüketici şikayet hakları ve koruma dernekleri de sahip olunan hakları korumak ve tüketicileri bilinçlendirmek için görevlendirilen ve çalışmalar yapan kurumlarda. Maltepe tüketici avukatı olarak da üretici veya hizmet veren firmalar ile ilgili yaşadığınız sorunlarla ilgilenmekteyiz. Bu kapsamda dikkate alınan maddeler, 23 Şubat 1995 tarihinde TBMM’de kabul edilen ve 4077 sayılı Kanun olarak düzenlenen Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da yer almaktadır. Burada tüketicilerin her türlü sağlık sorunu, güvenliği, ekonomik kazançları genel zararları gibi konularda tazmin edici ifadeler ve yaptırımlar yer alır. Türkiye genelinde de yaklaşık 46 şube ile tüketiciyi koruma dernekleri hizmet vermektedir.

İşçi Hakları ve Trafik Kazaları İle İlgili Bilinmesi Gerekenler

Bir iş sözleşmesine bağlı kalarak mesai saatleri içerisinde ücret karşılığı çalışan kişilere işçi denir. İşçilerin de birtakım hakları mevcuttur. Bu hakların zedelenmesi durumunda Maltepe işçi avukatı devreye girmektedir. Kıdem tazminatı, yıllık ücretli izin, hafta tatili, resmi tatil ve bayram tatilleri, maddi ve manevi tazminat gibi konularda, iş kazası sorunlarında avukata başvurabilirsiniz.

Hangi Konularda Başvuru Yapabilirsiniz?

Trafik kazası sonucunda da tazminat için avukata başvurulabilir. Maltepe tüketici avukatı, Maltepe işçi avukatı, ölümlü trafik kazası ve iş kazası gibi konularda bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Bir Tüketici Olarak Hakları Nelerdir?
Temel tüketici hakları arasında; temel ihtiyaçların karşılanması, güvenlik ve güven duyma, bilgi edinme, seçme, temsil edilme, tazmin edilme, eğitilme ve sağlıklı bir çevreye sahip olma hakları bulunmaktadır.
Tüketici Hakem Heyeti Nelere Bakar?
Tüketici hakem heyeti, kişilerin sahip olduğu hakları, tüketici işlemlerini ve tüketicinin kendisine yönelik olarak ortaya çıkabilecek sorunlara çözüm bulmak amacıyla 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a bağlı kalarak işlemleri yürütür.
Tüketici Haklarına Şikayet Nasıl Yapılır?
Kişiler birçok noktadan şikâyetlerini dile getirebilme hakkına sahiptir, bunlar; kişilerin kendilerinin giderek, posta yolu ile ya da e-Devlet kapısı resmi web sitesidir. Bu başvuruları kişinin kendisi ya da avukatı yapabilir.
Alo 175 Nedir?
Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’dır ve bu hat Ticaret Bakanlığı tarafından oluşturulmuştur. Kişiler karşılaştıkları sorunları bildirerek bu sorunlara bir çözüm yolunun bulunmasını sağlayan bir merkezdir.

İlginizi Çekebilir;

https://mehmetalihelvaci.av.tr/istanbulda-tuketici-haklari-davasi-nasil-acilir.html

https://mehmetalihelvaci.av.tr/evlatligin-sakli-payi-var-midir.html

https://mehmetalihelvaci.av.tr/trafik-kazasinda-maddi-ve-manevi-tazminat-davasi.html

https://mehmetalihelvaci.av.tr/beykoz-cumhuriyet-mahallesi-avukat.html

https://mehmetalihelvaci.av.tr/kadikoy-19-mayis-mahallesi-avukat.html

Hemen Ara